Wednesday, May 13, 2009

The one and only...


...Theresa Andersson !

Nyligen såg jag T.A. för ffg på TV. En repris, rätt mätt är jag på musik ibland, så jag trodde det här var någon välpolerad amerikansk artist, som jag kunde se, ... eller vara utan.
Nej, så var det ju inte. Till min förvåning pratade hon svenska (såg ju inte från början).
Hon spelade in på scen verkade det som, loopade in slingor med sina loopfötter,och anefter började hon spela till det verkligen f ä r s k-inspelade kompet.
Ny slinga, och snart hade hon ett helt band bakom sig

Vilken seger (även) för inspelningstekniken.
Men framförallt för en musikkreativist och improvisatör,
att komma ihåg!

Här finns en intervju;
www.cincygroove.com/?q=node/458

Uppdatering:
Theresa var i Halmstad 29 juni...., tyvärr kunde jag inte närvara, men de som var där fick säkert en minnesvärd kväll, läs;
http://hallandsposten.se/kultur/musik/1.509702

No comments: